Horní menu

Fulltextové vyhledávání

Drobečková navigace

Úvod > Základní škola > Akce školy - fotogalerie > Prvňáci se učí hodnotit svou práci pomocí semaforu

Prvňáci se učí hodnotit svou práci pomocí semaforu



Datum konání:
3.11.2025

Naši nejmenší školáčci se postupně učí přemýšlet o svém učení a hodnotit, jak se jim práce daří.  

V hodinách využívají formativní hodnocení, které jim pomáhá uvědomit si, co už zvládnou sami a kde ještě potřebují pomoc. Aby pro ně bylo učení hravé, využívají k tomu semafor a červeno – zelenou plácačku.

 

Každý prvňáček má svůj semafor se třemi barvami:

  • Zelená znamená:

„ Rozumím, dařilo se mi, jsem spokojený.“

  • Oranžová znamená:

„ Něco mi šlo, ale něco ještě potřebuji procvičit“

  • Červená znamená:

„ Bylo to pro mě těžké, potřebuji pomoc.“

 

Na konci každé hodiny děti označí kolíčkem barvu, která nejlépe vystihuje, jak se jim při práci dařilo. Učitel tak vidí, jak se žáci cítí a podle toho může plánovat další výuku.

 

Během hodiny používají žáci i červeno – zelenou plácačku. Tou dávají najevo jak jsou na tom.

  • Červenou stranou volají:

„ Nevím si rady, pojď mi prosím pomoct“

  • Zelenou stranou hlásí:

„ Jsem hotov, mohu pokračovat, chci další práci.“

 

Díky těmto jednoduchým pomůckám se děti učí vnímat svůj pokrok, říkat si o pomoc, ale i ocenit vlastní snahu.

 

Semafor i plácačka přirozeně vedou prvňáčky k sebereflexi a samostatnosti.

Prvňáci
Prvňáci
Prvňáci
Prvňáci
Prvňáci