ZŠ a MŠ DOLNÍ BUKOVSKO
za školní rok 2016/17
Základní škola a Mateřská škola v Dolním Bukovsku se řadí mezi menší plně organizované školy se žáky v devíti ročnících. Při škole pracuje školní družina se dvěma odděleními a mateřská škola se čtyřmi třídami. Školu na konci tohoto školního roku navštěvovalo 182 žáků. Školní družinu navštěvovalo 60 dětí. Vybavením pomůckami a materiály je škola na velmi dobré úrovni. Problémem zůstávají malé prostory tělocvičny. Tuto situaci řešíme ve spolupráci se zřizovatelem dalším využíváním sálu kulturního domu pro účely školní tělesné výchovy. Přínosem pro školní akce je také smlouva o využití sportovního areálu TJ, který slouží i zájmové mimoškolní činnosti dětí. V srpnu 2009 byla otevřena nová mateřská škola se třemi třídami s celkovou kapacitou
72 žáků, ta byla v roce 2011 navýšena na 81 a v letošním roce na 101. Byla postavena nová školní jídelna pro žáky s kapacitou 410 jídel denně, dále pro zaměstnance a hospodářskou činnost pro cizí strávníky. Na staré budově školy byla vyměněna okna. Během hlavních prázdnin byly vybudovány nové WC a čtvrtá třída mateřské školy z učebny školní družiny v budově základní školy. Z učebny Vv se stala druhá učebna školní družiny.
Od ledna 2006 došlo k novému názvu společného zařízení - Základní škola a Mateřská škola Dolní Bukovsko. Od ledna 2008 se změnil název zřizovatele - Městys Dolní Bukovsko.
Název školy |
Základní škola a Mateřská škola Dolní Bukovsko |
Adresa školy |
náměstí Jiráskovo 31, 37365 |
Právní forma |
příspěvková organizace |
IČO |
75001365 |
IZO |
107720353 |
identifikátor školy |
650024842 |
vedení školy |
ředitel: Mgr. Josef Kapinus zástupce ředitele: Mgr. Anna Šubrtová |
Kontakt |
tel.: 385726122, fax: 385726281 e-mail: zsdbuk@seznam.cz |
Název zřizovatele |
Městys Dolní Bukovsko |
Adresa zřizovatele |
náměstí Jiráskovo 67 |
Kontakt |
Tel.: 385726101, fax: 385726163 e-mail mazanec@dolnibukovsko.cz |
Součásti školy |
Kapacita |
Mateřská škola |
101 |
Základní škola |
210 |
Školní družina |
60 |
Školní jídelna ZŠ |
410 |
Základní údaje o součástech školy |
||||
Součást školy |
Počet tříd/ oddělení |
Počet dětí/ žáků |
Počet dětí/ žáků na třídu |
Počet žáků na pedagoga |
Mateřská škola |
4 |
92 |
23 |
16 |
1. stupeň ZŠ |
5 |
118 |
23,6 |
19,7 |
2. stupeň ZŠ |
4 |
65 |
16 |
11 |
Školní družina |
2 |
60 |
30 |
30 |
Školní jídelna MŠ |
1 |
92 |
X |
X |
Školní jídelna ZŠ |
1 |
161 |
X |
X |
Údaje o školské radě |
|
Datum zřízení |
1. 11. 2005 |
Počet členů školské rady |
9 |
Kontakt |
Mgr. Jan Dudlíček, Hartmanice 32, 37365 |
Údaje o občanském sdružení při škole |
|
Registrace |
14. 10. 1991 |
Zaměření |
spolupráce rodičů a školy |
Kontakt |
Ivana Schořovská, Dolní Bukovsko 233 |
Počet pracovníků celkem |
34 |
Počet učitelů ZŠ |
13 |
Počet vychovatelů ŠD |
2 |
Počet učitelek MŠ a školní asistent |
6 + 1 |
Počet správních zaměstnanců ZŠ |
4 |
Počet správních zaměstnanců MŠ |
2 |
Počet správních zaměstnanců ŠJ |
6 |
Všechny ročníky byly vzdělávány podle Školního vzdělávacího programu pro základní vzdělávání ZŠ a MŠ Dolní Bukovsko č.j. 25/1 2009 včetně Dodatku k ŠVP ZV. Koncepce vzdělávání je zřejmá z hodnocení a sebehodnocení práce v dalších kapitolách.
Mateřská škola pracuje podle vlastního předškolního výchovně vzdělávacího programu.
Školní družina pracuje podle vlastního vzdělávacího programu.
Pedagogičtí pracovníci |
Funkce |
Úvazek |
Praxe |
Vstupeň vzdělání |
Aprobace |
Maříková |
TU 2.p.r. |
1,0 |
do 19 let |
VŠ |
1.-5.r. |
Karbanová/Kovaříková |
TU 4.p.r. |
1,0 |
do 12 let |
VŠ |
1.-5.r. |
Fišerová |
TU 3.p.r. |
1,0 |
do 12 let |
VŠ |
1.-5.r. |
Faflíková |
TU 5.p.r., ŠMP |
1,0 |
do 32 let |
VŠ |
1.-5.r. |
Vomáčková |
TU 1.p.r. |
1,0 |
do 19 let |
VŠ |
1.-5.r. |
Pincová |
TU 8.p.r. |
1,0 |
do 12 let |
VŠ |
Čj-Aj |
Pilarčíková |
VP, TU 9.p.r. |
1,0 |
do 32 let |
VŠ |
Čj-Hv |
Pechová |
ICT, TU 7.p.r. |
1,0 |
do 12 let |
VŠ |
M-Aj |
Stindl |
učitel 2.stupeň |
1,0 |
do 12 let |
VŠ |
CH-Př |
Chroustová |
učitel 2.stupeň |
1,0 |
nad 32 let |
VŠ |
M-F |
Mikešová |
TU 9.p.r. |
1,0 |
do 12 let |
VŠ |
Čj-Ov |
Kliková |
vychov. ŠD |
0,86 |
do 19 let |
SŠ |
vychovatelka |
Mrázová |
vychov. ŠD |
0,5 |
do 32 let |
SŠ |
vychovatelka |
|
učitelka MŠ |
0,5 |
|
|
učitelka MŠ |
Korbelová |
učitelka MŠ |
1,0 |
nad 32 let |
SŠ |
učitelka MŠ |
Dušková |
učitelka MŠ |
1,0 |
nad 32 let |
VŠ |
učitelka MŠ |
Malechová |
zást.ř.pro MŠ |
1,0 |
do 32 let |
SŠ |
učitelka MŠ |
Bártová |
učitelka MŠ |
1,0 |
do 6 let |
VŠ |
učitelka MŠ |
Jindrová |
učitelka MŠ |
1,0 |
do 6 let |
SŠ |
učitelka MŠ |
Šubrtová |
z.ř.ZŠ a MŠ |
1,0 |
nad 32 let |
VŠ |
1.-5.r. |
Kapinus |
ředitel ZŠ a MŠ |
1,0 |
nad 32 let |
VŠ |
Čj-D |
Na škole pracuje celkem 33 pracovníků. Z toho na ZŠ 13 učitelů, dvě vychovatelky ŠD
(jedna na snížený úvazek), tři správní zaměstnanci a jedna administrativní pracovnice. V MŠ pracuje 6 učitelek (jedna na poloviční úvazek, zbytek v ŠD), jedna správní zaměstnankyně a učitelka s polovičním úvazkem a školní asistentka. Ve školní jídelně pak šest pracovnic. Pro stravování cizích strávníků pracuje ve školní jídelně ještě jedna pracovnice (zaměstnankyně městyse). Všichni pracovníci jsou kvalifikovaní pro svou profesi. Délka praxe je v rozmezí pěti až čtyřiceti let (poměrně rovnoměrně rozložena). Pedagogický sbor je po návratech z MD stabilizovaný. Až na tři učitele/ky ZŠ a dvě učitelky MŠ bydlí všichni pracovníci přímo v městyse.
Základní údaje o pracovnících školy
Ostatní pracovníci |
Funkce |
Úvazek |
Stupeň vzdělání |
Machová Anna |
samostatná odb. kuchařka |
1,0 |
SOU |
Daňková Irena/Tůmová |
samostatná odb. kuchařka |
1,0 |
SOU |
Machová Alena |
kuchařka |
1,0 |
SOU |
Lomská |
ved. školní jídelny ZŠ a MŠ |
1,0 |
SŠ |
Hrušková |
účetní ZŠ a MŠ |
1,0 |
SŠ |
Černý |
školník ZŠ |
1,0 |
SOU |
Dupalová |
uklizečka ZŠ |
1,0 |
SOU |
Laznová |
uklizečka ZŠ |
1,0 |
SOU |
Kubíková |
uklizečka MŠ |
1,0 |
SOU |
Vondrová |
pom. kuchařka |
0,75 |
SOU |
Černý |
topič ZŠ |
0,5 h/d |
SOU |
Lomská |
topič MŠ |
0,5 h/d |
SŠ |
Landová |
pom.kuchařka |
1,0 |
SOU |
Kuklová |
uklízečka MŠ |
0,25 |
SOU |
Do 1. třídy jsou děti zařazovány po řádném zápisu. Do všech tříd pak v případě přistěhování do obvodu školy. V případě žádostí rodičů zařazujeme děti i z jiných školních obvodů. V letošním roce jsme zapsali 32 nových žáků a žákyň, z nichž 10 má odloženou školní docházku
a 1 se odstěhoval.
Do školní družiny jsou děti zařazovány na základě písemných žádostí rodičů, letos chodilo
do ŠD 64 dětí, zájem byl vyšší, ale kapacita to neumožňovala. Řešením, ale ne úplným, byla hlídací třída při odpoledním vyučování. Do mateřské školy jsou děti zařazovány rovněž po řádném zápisu, školu navštěvovalo po navýšení kapacity 92 předškoláků.
Zápis k povinné školní docházce a přijímání žáků do středních škol:
počet prvních tříd |
počet dětí přijatých do prvních tříd |
z toho počet dětí starších 6ti let (nástup po odkladu) |
počet odkladů pro školní rok 2017/18 |
|
1 |
21 |
7 |
10 |
|
Výsledky přijímacího řízení:
gymnázia |
obchodní akademie |
zdravotní školy |
průmyslové školy |
ostatní střední školy |
střední odb.učiliště |
Celkem
|
- |
- |
3 |
4 |
4 |
3 |
14 |
z devátých ročníků |
z nižších ročníků |
3 |
0 |
v devátém ročníku |
v nižším ročníku |
17 |
0 |
Společná příprava školního roku byla zahájena 29. 8. 2016 podle plánu hlavních úkolů. Vzhledem k tomu, že rámcová příprava proběhla již tradičně v červnu, nevyskytly se závažnější problémy v zahájení školního roku s výjimkou zajištění překrývání učitelek v mateřské škole. Zároveň skončil ředitel ZŠ a MŠ Dolní Bukovsko a konkursem byl určen nový. Také příprava pomůcek a doplnění učebnic proběhly bez větších problémů. Důraz byl položen na vzdělávání podle ŠVP ZŠ a MŠ Dolní Bukovsko včetně Doplňku ŠVP ZV a plné uplatnění průřezových témat se zajištěním společného vzdělávání.
Byly zpracovány rámcové úkoly plánu práce (nezbytné podklady k vlastnímu hodnocení školy) na školní roky 2013-17, jejichž dílčí plnění bylo v kontrolní činnosti, na pedagogických radách, na poradách pedagogických pracovníků, ve školní radě a schůzkách metodických orgánů školy průběžně hodnoceno. Rovněž se uskutečnilo testování žáků 8. a 9. třídy z anglického jazyka, českého jazyka, matematiky a ekonomie, které jsme si sami zvolili. V porovnání s ostatními školami jsme byli mírně nadprůměrní. Naši žáci a žákyně se zúčastnili povinných přijímacích zkoušek na střední školy a všichni se na požadované střední školy dostali, většinou s umístěním v první desítce.
V podmínkách ke vzdělávání je nutné vyzdvihnout spolupráci vyučujících na obou stupních,
spolupráci se správními zaměstnanci- péče o vzhled tříd, společný postup proti vandalismu, péče
o školní majetek, zapojení třídní samosprávy na 2. st., žákovský parlament.
Dobře se daří zachovat diferencovaný přístup k žákům, integrace, individuální plány žáků včetně spolupráce výchovného poradce s vyučujícími. Poměrně dobře jsme rozjeli plány pedagogické podpory včetně podpůrných opatření. Byla ukončena výborná spolupráce s logopedkou - ukončila činnost. Nyní logopedickou nápravu uskutečňujeme vlastními silami jak v mateřské tak v základní škole pomocí proškolených logopedických asistentů.
Dvě učitelky využily možnost studia logopedický asistent a získané znalosti využívají při práci
se žáky a žákyněmi. Výrazně pomohla v práci se žáky individuální výuka v rámci grantu Zvyšování kvality ve vzdělávání - Šablony pro MŠ a ZŠ, rovněž i možnost využití těchto podpůrných prostředků v DVPP. Velmi dobře bylo vyhodnoceno společné studium vyučujících v oblasti výpočetní techniky v rámci grantu Učitel 21. Století, které přešlo i do letošního roku. Velmi dobře probíhá spolupráce škol na Vltavotýnsku, hlavně s MAS Týn nad Vltavou, kde zpracováváme víceletý program potřeb v naší škole.
Spolupráce s rodiči, SRPDŠ a ŠR je nadprůměrná, rodiče jsou výrazně zapojeni do vedení zájmových kroužků. Velmi dobře spolupracujeme s TJ, SDH, ČRS, ČMS a soutěžní výsledky tomu odpovídají. Vynikajících výsledků dosahujeme v solidární pomoci potřebným dětem hlavně
ve Stonožce / Hnutí na vlastních nohou/, ale i Fond Sidus, Podaná ruka, Aktivní škola, Centrum Bazalka jsou organizace, se kterými dlouhodobě spolupracujeme.
Zlepšili jsme výsledky v okresních olympiádách zejména v dějepisu a anglickém jazyku,
ale i ostatní výsledky svědčí o velmi dobré práci. Zlepšení je třeba ve větším zapojení všech vyučujících v předmětových olympiádách v rámci přípravy vycházejících žáků na přijímací zkoušky, lepší prezentaci ZŠ a MŠ ve Zpravodaji, krajském tisku, odborných pedagogických časopisech. Ve školní družině bylo zřetelné větší zaměření na etiku a spolupráci s rodiči, v nastoupeném trendu je nutno nadále pokračovat a dobré výsledky rozvíjet..
Podařilo se nám dále připojit na rychlý internet zbylé třídy, pokračovat ve vybavování učebny dílen s využitím grantu pro 2. i 1. stupeň, pravidelně obměňujeme PC techniku.
Standardní řízení školy se projevilo příznivým klimatem pro práci všech zaměstnanců. Stabilně je třeba věnovat pozornost přechodu z 5. do 6. ročníku a přijímání žáků na střední školy
a odborná učiliště – snaha o zpětnou vazbu zatím nebyla vyřešena, přestože by byla velmi zajímavá a pro další práci potřebná.
Větší důraz je nutné věnovat oblasti sebereflexe a sebehodnocení žáků a žákyň včetně všech vyučujících. Toto je potřeba neustále průběžně rozvíjet ve všech vyučovacích předmětech včetně hospitační a jiné kontrolní činnosti. Vhodné se jeví využití dvou učitelů ve třídě ( tandemové vyučování ) s následným rozborem.
Jako každý rok i v letošním školním roce byli žáci vzděláváni ve vybraných tématech EVVO. Žáci všech ročníků se zúčastnili přednášek (centrum Cassiopeia, aj.) i výletů (školních
i ekologických) týkajících se poznávání přírodního i kulturního dědictví České republiky.
V průběhu školního roku pokračovala každoroční akce ve sběru starého elektroodpadu
a použitých baterií, která je součástí projektu Recyklohraní. Samozřejmě se několikrát do roka uskutečnil také sběr papíru a hliníku.
V rámci Dne Země měli žáci 1. stupně možnost vyrobit si svou vlastní zeměkouli, žáci 2. stupně si díky projektu Hra o Zemi vyzkoušeli, jak jsou na tom s ekologií ve vlastním životě.
V neposlední řadě proběhla během roku celá řada kratších i dlouhodobějších aktivit stanovených v plánu EVVO, které se velkou měrou podařilo uskutečnit a splnit.
Zrekonstruovali jsme školní zahradu MŠ a zbývá nám ji ještě dovybavit herními prvky. Zažádali jsme prostřednictvím zřizovatele o grant. Podařilo se nám ve spolupráci s městysem vybudovat doskočiště pro skok daleký a vysoký v našem areálu, čímž jsme pomohli rozvíjet sportovní vyžití dětí včetně soutěží.
Provedená autoevaluace úkolů a cílů na rok 2016/17 ukázala zlepšení podmínek
pro vzdělávání včetně výsledků srovnávacích testů. V testování je nutné více využívat uvedených příkladů ČŠI. Tradičně výborná je spolupráce s rodiči včetně vedení zájmových kroužků. Dobré klima ve škole odpovídá tradici menší školy a spíše rodinnému prostředí, kde se snaží děti, rodiče
i vyučující táhnout za jeden provaz.
Údaje o výsledcích vzdělávání žáků
|
Počet žáků |
Prospělo s vyznamenáním |
Neprospělo |
Počet žáků s dostatečnou |
Nehodnoceno |
1. stupeň |
117 |
70 |
- |
1 |
- |
2. stupeň |
64 |
29 |
- |
21 |
- |
Celkem |
181 |
99 |
- |
22 |
- |
Přehled o chování
|
Počet žáků |
Pochvala TU |
Pochvala ŘŠ |
NTU |
Důtka TU |
Důtka ŘŠ |
2. stupeň |
3. stupeň |
1. stupeň |
117 |
45 |
- |
1 |
2 |
- |
- |
- |
2. stupeň |
64 |
24 |
- |
- |
3 |
3 |
- |
- |
Celkem |
181 |
69 |
- |
1 |
5 |
3 |
- |
, |
Údaje o zameškaných hodinách
|
Počet omluvených hodin |
Počet omluvených hodin na žáka |
Počet neomluvených hodin |
Počet neomluvených hodin na žáka |
1. stupeň |
4543 |
32 |
0 |
0 |
2. stupeň |
2993 |
70 |
0 |
0 |
Celkem |
7536 |
45 |
0 |
0 |
Údaje o integrovaných žácích:
Druh postižení: |
Ročník |
Počet žáků |
Sluchové postižení |
|
|
Zrakové postižení |
|
|
S vadami řeči |
|
|
Tělesné postižení |
|
|
S kombinací postižení |
|
|
S vývojovými poruchami učení |
1, 3,5,6,7,8 |
8 |
Všichni integrovaní žáci pracovali podle individuálních vzdělávacích plánů sestavených
ve spolupráci s pedagogicko-psychologickou poradnou a průběžně vyhodnocovaných včetně podpůrných opatření.
Na naší škole velmi dobře funguje spolupráce preventivního týmu. Výchovný poradce
a školní metodik prevence společně hodnotí situaci v jednotlivých třídách, spolupracují s třídními učiteli, se školní psycholožkou a vedením školy, komunikují s rodiči, vedou výchovné komise, přijímají společná opatření k nápravě, plánují preventivní a výchovné akce pro celou školu. Také realizace výchovných a preventivních programů probíhá společnými silami – viz zpráva ŠMP, kapitola 1a, b, c.
Preventivní tým svou prací přispívá i k upevňování vztahů v kolektivu učitelů, které lze hodnotit jako nadstandardní.
Rozmisťování - VP
Tento školní rok bylo rozmisťováno 19 žáků z 9. a 5. třídy. 1 žák 5. třídy byl přijat na gymnázium. 17 žáků 9. třídy bylo rozmístěno hned v 1. kole.
Žáci 9. třídy : Gymnázia – 0
Střední odborné školy – 11
Tříleté učební obory – 6
Všichni žáci si mohli podat 2 přihlášky. Na SOŠ a gymnázia se dělaly přijímací zkoušky. V letošním školním roce se dělaly porvé přijímací zkoušky řízené CERMATEM.
Stanovené cíle pro příští školní rok:
V následujícím školním roce je potřeba klást větší důraz na kvalitu prospěchu, zejména devátou třídu vhodně motivovat a připravit na přijímací zkoušky.
Věnovat se žákům 8. a 9. třídy – předávat nové informace o volbě povolání.
Pracovat individuálně se žáky, zvláště s podpůrnými opatřeními.
Zaměřit se na hledání talentovaných žáků a i s nimi individuálně pracovat.
Věnovat se odborné přípravě učitelů v oblasti inkluze.
Kontrolovat vyplnění PLPP, IVP, doporučení z PPP.
Zpráva školního metodika prevence za škol. rok 2016/17
Stanovené cíle
Šikana
Kyberšikana
Agrese a agresivita
Pravidelná informovanost 8. třídy o drogových závislostech a alkoholu
– exkurze
Dopravní výchova
Sledování školní docházky – VP
Komunikace
Sexuální výchova, HIV
Také v letošním školním roce pokračovala úzká spolupráce mezi VP a ŠMP.
Preventivní tým byl opět posílen o spolupráci se školní psycholožkou Mgr. Pavlou Fojtíkovou, která přijížděla do naší školy již nepravidelně, ale k řešení problémů, či k preventivní práci s kolektivem. Intervence a skupinové terapie prováděla převážně v 6. třídě. Pomáhala
při individuální diagnostice vývojových poruch učení na základě žádosti rodičů, účastnila
se na výchovných komisí (odborná pomoc rodičům, podpora učitelů, společné hledání řešení problému, následná poradenská činnost pro rodiče problémového žáka), konzultovala a odborně pomáhala rodičům, kteří přicházeli s problémy svých dětí do školy. Rodičům byla k dispozici také
v průběhu třídních schůzek.
V 2. pololetí jsme spoluprácovali s kurátorkou pro děti a mládež Bc. Lenkou Novákovou
z Městského úřadu v Týně nad Vltavou, která se také zúčastnila několika výchovných komisí, a dále s SVP v Českých Budějovicích.
a)
c)
Dlouhodobé pravidelné aktivity
ŠMP poskytovala po celý školní rok odbornou podporu a metodické vedení třídním učitelům při řešení konkrétních problémů v jejich třídách. V letošním roce však výchovné problémy
v některých třídách dosáhly takové úrovně, že jsme byli nuceni kontaktovat kurátorku pro děti
a mládež z Městského úřadu v Týně nad Vltavou paní Bc. Lenku Novákovou, která se zúčastnila výchovných komisí a následně pracovala s rodiči problémových dětí na svém pracovišti v Týně nad Vltavou.
Jeden žák byl umístěn na pobyt v SVP v Českých Budějovicích.
K realizaci stanovených cílů prevence rizikového chování dětí pro letošní rok byly zvoleny různé formy:
Realizace prevence jednotlivých oblastí rizikového chování dětí probíhala průběžně po celý školní rok také v rámci výuky, zejména v hodinách OV, RV, Výchovy ke zdraví, Př, Ch, Prv, Vv, Čj.
Všichni pedagogičtí pracovníci byli proškoleni v oblasti prevence rizikového chování ředitelem PPP České Budějovice Mgr. Pavlem Váchou (téma: Co dělat, když …).
ŠMP i VP mají stanovené konzultační hodiny, ve kterých poskytují odbornou pomoc jak žákům, tak jejich rodičům. V případě potřeby je možné se domluvit na jiném termínu i času.
Přestože jsme zaznamenali určité zlepšení klimatu v některých třídách, nepovažujeme tento stav za uspokojivý. Je nutné i v příštím školním roce pokračovat v aktivitách, které by mohly tuto situaci změnit. Budeme pokračovat ve spolupráci s odbornými organizacemi, se školní psycholožkou, případně kurátorkou pro děti a mládež. Více budeme oslovovat rodiče problémových žáků se žádostí o úzkou spolupráci. V ostatních oblastech rizikového chování žáků se budeme řídit hpříslušným Metodickým doporučením MŠMT.
Stanovené cíle pro příští školní rok:
V oblasti DVPP bylo provedeno naplánování akcí podle potřeb ZŠ a MŠ a podle zájmu pracovníků. Všichni pedagogičtí zaměstnanci se zúčastnili předmětových školení v rámci tvorby doplňování osnov ŠVP , na vypracování Dodatku k ŠVP a dopracování společného vzdělávání. Bylo dokončeno studium VP se zaměřením na žáky se zdravotním postižením a specializační studium pro ŠMP /metodik prevence/, všichni pedagogičtí pracovníci rovněž všichni prošli školením na využití interaktivní tabule v moderním vyučování. Jedna vyučující dokončila studium environmentální výchovy a získala certifikát specializačního odborníka. Využitím grantů Zvyšování kvality ve vzdělávání a Učitel 21. století jsme mohli uskutečnit několik DVPP vybrané na míru v naší škole.
V příštím školním roce je nutné pokračovat v plánování školení pedagogických pracovníků
v návaznosti na připravovaný karierní řád. Rovněž je nutné postupně rozšiřovat vzdělávání v oblasti čerpání grantů. Průběžně pokračovalo vzdělávání k ŠVP, zejména k Standardům, Dodatku RVP ZV a společnému vzdělávání. Zároveň probíhalo vzdělávání pedagogických pracovníků v oblasti využití nových modulů ČŠI.
Na naší škole máme zavedený systém zájmové mimoškolní činnosti, který realizujeme
ve spolupráci s některými organizacemi v místě. Tento úkol jsme přijali proto, že v Dolním Bukovsku není jiná organizace, která by se touto činností zabývala a považujeme za potřebné zajistit využívání volného času dětí pozitivní činností. Zároveň tím naplňujeme zaměření našeho ŠVP - zdravý životní styl, otevřená škola a estetická výchova. V této oblasti dosahujeme tradičně výborných výsledků.
V naší škole pracuje celkem 28 zájmových kroužků, z nichž osmnáct je přímo organizováno školou a jsou pro všechny zúčastněné zdarma. Pracují na velmi dobré úrovni a jsou pro naše děti přínosem. Ze dvaceti čtyř vedoucích je patnáct pracovníků školy a devět z řad veřejnosti.
Žáci spolu s vyučujícími a ostatními zaměstnanci jsou již dvacátým rokem zapojeni
v mezinárodním dětském hnutí „Stonožka-hnutí na vlastních nohou“. Ve spolupráci všech zaměstnanců ZŠ a MŠ, dětí těchto zařízení a široké veřejnosti z řad rodičů a přátel školy byla uspořádána prodejní výstava vlastních výrobků a výtěžek celé akce (36.000,-Kč) byl odeslán
na konto této organizace. Zároveň jsme se zúčastnili Projektu Šance - Děti ulice, veřejné sbírky Fond Sidus s částkou 4.868,- Kč, což svědčí o velmi dobře vypěstovaném vztahu dětí
k solidaritě. Rovněž jsme se aktivně zúčastnili sbírky občanského sdružení Život dětem a vybrali jsme 2750 Kč. Velmi zajímavou akcí byl celoroční sběr plastových víček na podporu handicapovaných dětí, kde jsme získali 1913 Kč. Získali jsme i grant na podporu stravování sociálně slabých dětí- Obědy zdarma. Škola organizuje pravidelně sběr léčivých rostlin, kaštanů
a žaludů. Žáci v rámci této akce sebrali léčivé rostliny za 2.562,- Kč, kaštany a žaludy
za 37.583 Kč. Rovněž proběhla sběrová akce starého papíru, bylo sebráno 39.784 kg, na žáka máme asi 217 kg. Sebrali jsme rovněž 36 kg hliníku. Zisk
je použit na odměny pro sběrače, na platbu kulturních představení, na mimořádné školní výlety.
Ve spolupráci se SRPDŠ jsme uspořádali Školský ples, výtěžek 23.000,- Kč byl použit
ve prospěch žáků a žákyň školy.
Žáci naší školy se zapojili do řady postupových soutěží organizovaných v rámci škol, případně organizacemi, které vedou zájmové kroužky na škole. V soutěžích dosáhli celé řady výborných a solidních výsledků.
Akce a soutěže
- přírodovědný Klokan – školní kolo – F. Krampl (9. tř.) - 1. místo
- Mladý chemik – školní kolo – D. Pour (9. tř.) - 1. m.
- mezinárodní zkoušky: cambridge english: starters - L. Stejskalová (5. tř.)
cambridge english key(ket) – L. Švecová (8. tř.)
- literární soutěž Jihočeský úsměv – J. Daněk (5. tř) - mezi 10 nejlepšími
- rybářská soutěž ve Vodňanech – Š. Šturma 7. tř.) - krajské kolo – 8. místo
- Zlatá srnčí trofej – okresní kolo – J. Pour (6. tř.) - 4. místo
- turnaj v kopané Mc Donalds´Cup – žáci 2. - 5. tř. - okresní kolo – bez prohry
- Lompiáda 2. stupně – v Lomnici nad Lužnicí, 7 zúčastněných škol – 5 českých, 1 rakouská, 1 německá
- štafeta dívek 4x100m - 3 . místo ( P. Nekolová, K. Machová, A. Zahradníková, V. Šimánková, E. Bauerová, M. Kantorová, L. Filípková, Lívia Pernicová, L. Dušáková, M. Pourová, T. Pochová)
běh na 100 m. - 3. místo
Ostatní pravidelné akce
Výborných výsledků dosahovali žáci a žákyně z hasičského kroužku, kteří vzorně reprezentovali naši školu. Starší žákyně a žáci jako dorostenci a dorostenky postoupili dom Zlína na republikový přebor.
V rámci získaných prostředků při sběrových akcích a plesu byli žáci ve spolupráci
se SRPDŠ zdarma v Hopsáriu v Českých Budějovicích a 2. stupni byl dán příspěvek na výlet.
V tomto školním roce 2016/2017 bylo provedeno na naší škole inspekční elektronické zjišťování ČŠI na témata: Participace žáků na fungování základní školy a využívání IVýP, Seznamování dětí v mateřských školách s cizím jazykem ,Problematika vzdělávání v oblasti bezpečnosti ZŠ a MŠ, vzdělávání v tématech etické výchovy v mateřských školách a Prevence rizikového chování v ZV a SV, Využívání digitálních technologií při správě školy a při realizaci vzdělávání. Zároveň byla škola vybrána k testování žáků 9. třídy ČŠI v oblastech českého jazyka, anglického jazyka a dějepisu – výsledky byly v průměru na 68-78 % úspěšnosti.
Předcházející inspekce:
ve školním roce 2013/14 - inspekční elektronické zjišťování
ve školním roce 2013/14 - inspekční elektronické zjišťování – povinné přijímací zkoušky
na střední školy a vybavení ICT
v roce 2013 - komplexní inspekce v ZŠ a MŠ
V letošním školním roce byla provedena kontrola OSSZ České Budějovice a kontrola Krajského úřadu v oblasti BOZP rovněž bez závad. Také finanční kontrola Městyse Dolní Bukovsko proběhla bez nedostatků.
Údaje jsou uvedeny za kalendářní rok 2016.
z toho: náklady na platy - 8.689.405,-Kč
OON - 111.000,-Kč
zákonné odvody - 2.969.610,00,-Kč
učebnice, texty, pomůcky - 105.899,-Kč
ostatní provozní náklady 6.086.973,72Kč
Naše škola byla zapojena v následujících rozvojových programech.
Nyní jsme zapojeni v dalším projektu MAS-Vltavotýnsko a Šablony pro ZŠ a MŠ I.
Do mezinárodních programů se naše škola v tomto školním roce nezapojila.
Škola nebyla zapojena do dalšího vzdělávání v rámci celoživotního učení.
ZŠ a MŠ Dolní Bukovsko je dlouhodobě zapojena do akce Školní mléko a od 1. 3. 2010
se zapojila do projektu Ovoce do škol, který je financován z cizích zdrojů.
Žádné jiné projekty financované z cizích zdrojů škola nepředložila a nerealizovala.
Spolupráce s místní odborovou organizací byla do 31. 12. 2011 na velmi dobré úrovni a plně respektovala uzavřenou kolektivní smlouvu. Od 1. 1. 2012 byla místní odborová organizace zrušena. Na výborné úrovni je spolupráce s místními zájmovými organizacemi (TJ, SDH, ČRS, MS... ), jejichž členové vedou naše zájmové kroužky.
Výroční zpráva ZŠ a MŠ Dolní Bukovsko o poskytování informací k 28. 2. 2017
Počet žádostí o informaci : žádné
Počet vyřízených žádostí : žádné
Počet odvolání : žádné
Podklady pro tuto výroční zprávu byly projednány metodickými orgány školy, učitelkami MŠ a vych. ŠD ve dnech 29. 8. 2017. Po připomínkách byla schválena pedagogickou radou dne 31. 8. 2017.
Schválena školskou radou dne 6.10.2017
zpracoval: Mgr. Josef Kapinus
V Dolním Bukovsku dne 15. 9. 2017
…………………………………
ředitelka ZŠ a MŠ Dolní Bukovsko
ZŠ a MŠ Dolní Bukovsko
náměstí Jiráskovo 31
373 65 Dolní Bukovsko
Telefon: +420 385 726 122
E-mail: zsdbuk@seznam.cz