Číslo projektu: CZ.02.02.XX/00/22_022/0000272
V rámci projektu Erasmus + se v červenci 2022 šest pedagogických pracovnic naší školy zúčastnilo studijního pobytu na Maltě. Můžete si přečíst podrobnější reportáž.
Naše škola se účastní Národního plánu obnovy - doučování žáků škol I., II. a III. etapa do prosince 2022. Žáci ve všech třídách mají možnost využívat doučování z hlavních předmětů.
Číslo projektu: CZ.02.3.X/0.0/0.0/20_080/0017317
Ve školním roce 2018-19 se 5. třída účastnila projektu "Nemusí pršet, jen když kape", financovaného MŽP ve spolupráci s CEGV Cassiopeia. Další informace o projektu najdete zde.
Projekt "Nemusí pršet, jen když kape - permakultura a voda v sídelní krajině" podpořilo Ministerstvo životního prostředí ČR. Spolufinancování jeho aktivit je zajišťováno s podporou Statutárního města České Budějovice - projekt "Přírodní zahrada & environmentální výchova 2019".
Číslo projektu: CZ.02.3.68/0.0/0.0/18_063/0008865
Základní škola a Mateřská škola Dolní Bukovsko se zapojila do projektu MAP II v ORP Týn nad Vltavou
Na začátku ledna jsme jako partneři projektu začali realizovat společně s MAS Vltava, z.s, realizátorem, projekt Místní akční plán rozvoje vzdělávání ve správním obvodu ORP Týn nad Vltavou II. Projekt je financován z Operačního projektu Výzkum, vývoj a vzdělávání předložený do Výzvy č. 02_17_047 Místní akční plány rozvoje vzdělávání II. Realizace projektu je rozplánována na 4 roky od 1/2019 – 12/2022. Celková výše vyčleněných finančních prostředků na realizaci projektu je 9,33 mil. Kč. Naše škola je zapojena do níže vypsaných aktivit projektu.
Aktivity projektu:
Aktivita 4 – Implementace
- aktivita je zaměřena na naplňování priorit a cílů MAP prostřednictvím realizace aktivit z AP MAP
4.1 Rozvoj čtenářských a předčtenářských dovedností
MŠ Týn n/Vlt., MŠ a ZŠ Chrášťany, MŠ a ZŠ Neznašov, MŠ a ZŠ Temelín, ZŠ Týn n/Vlt.,
Malá Strana
4.2 Zajištění výuky rodilým mluvčím v MŠ a ZŠ
MŠ a ZŠ Chrášťany, MŠ a ZŠ Neznašov, ZŠ Týn n/Vlt., Hlinecká, ZŠ Týn n/Vlt., Malá Strana
4.3 Fungování kroužků v rámci neformálního a volnočasového
MŠ a ZŠ Dolní Bukovsko, MŠ a ZŠ Chrášťany, MŠ a ZŠ Neznašov, MŠ a ZŠ Temelín, ZŠ Týn n/Vlt., Malá Strana, ZUŠ MUSICALE
4.4 Projektové dny
MŠ Týn n/Vlt., MŠ a ZŠ Dolní Bukovsko, MŠ a ZŠ Chrášťany, MŠ a ZŠ Neznašov, MŠ a ZŠ Temelín, MŠ a ZŠ Žimutice, ZŠ Týn n/Vlt., Malá Strana, ZŠ Týn n/Vlt., Hlinecká
4.5 Podpora výukových exkurzí a spolupráce se středními, s učňovskými školami a výrobními podniky
MŠ Týn n/Vlt., MŠ a ZŠ Dolní Bukovsko, MŠ a ZŠ Chrášťany, MŠ a ZŠ Žimutice, ZŠ Týn n/Vlt., Malá Strana, ZŠ Týn n/Vlt., Hlinecká
4.6 Zajištění minimálního preventivního programu
MŠ a ZŠ Neznašov, ZŠ Týn n/Vlt., Hlinecká, ZŠ Týn n/Vlt., Malá Strana
4.7 Logoped a logopedická prevence
MŠ Týn n/Vlt., MŠ a ZŠ Dolní Bukovsko, MŠ a ZŠ Chrášťany, MŠ a ZŠ Neznašov, MŠ a ZŠ Temelín, MŠ a ZŠ Žimutice, ZŠ Týn n/Vlt., Malá Strana, ZŠ Týn n/Vlt., Hlinecká
Aktivita 1 - Řízení projektu
Aktivita 2 - Rozvoj a aktualizace MAP – povinné podaktivity
2.1 Řízení procesu rozvoje a aktualizace MAP
Pracovní skupina pro financování - informování o dotačních možnostech
Pracovní skupiny pro rozvoj čtenářské a matematické gramotnosti a k rozvoji potenciálu každého žáka - dvě nové pracovní skupiny
Pracovní skupina pro rovné příležitosti - nová pracovní skupina
Pracovní skupina ředitelů - jako v MAP +
2.2 Podpora škol v plánování
2.3 Místní akční plán
2.4 Spolupráce s individuálními projekty systémovými Strategické řízení a plánování ve školách a v územích (SRP)
2.12 Podpora znalostních kapacit Řídicího výbor
2.5 Podpora znalostních kapacit – workshopy, výměna zkušeností a další formy podpory kapacit v tématech rozvoje kvalitního inkluzivního vzdělávání
2.14 Podpora znalostních kapacit – workshopy s rodiči
Aktivita 3 - Evaluace a monitoring MAP
3.1 Monitoring a evaluace MAP
Více podrobností a aktuální informace k projektu naleznete na stránkách MAS Vltava v aktualitách nebo v menu projekty/vlastní: https://www.masvltava.cz
Název projektu: Podpora žáků, nové trendy ve výuce (tandemové vyučování), DVPP, školní asistent v MŠ
Číslo projektu: CZ.02.3.68/0.0/0.0/16_022/0001541
Tento projekt je zaměřen na podporu dětí ohrožených neúspěchem, ale i na podporu dětí nadaných.
Tandemová výuka: Dva vyučující v jedné hodině, střídavě vyučují.
Cílem je prohloubit spolupráci pedagogických pracovníků základních škol (a budoucích pedagogů) v oblasti podpory společného vzdělávání, rozvoje základních gramotností (ČG a MG) a rozvoje klíčových kompetencí. Díky spolupráci se zlepší kvalita výuky, která bude mít pozitivní vliv na výsledky žáků.
DVPP : Další vzdělávání pedagogických pracovníků v rozsahu 8 hod. na ZŠ, 16 hod. na MŠ a 24 hod. zaměřených na specifika práce pedagoga s dvouletými dětmi.
Školní asistent v MŠ : Cílem je poskytnou dočasnou personální podporu MŠ. Vypomáhá v MŠ ve všech oblastech práce s dětmi, podle požadavků vyučujícího.
Projekt získal finanční podporu od Evropské unie.
Název projektu: Technické dovednosti, ZŠ a MŠ Dolní Bukovsko
Číslo projektu: CZ.1.07/1.1.00/57.0157
Počet podporovaných osob: 16 = 11 dívek a 5 chlapců ze 6.třídy
Projekt byl realizován v rámci předmětu Pracovní výchova v šestém ročníku ve školní dílně. Podstatou realizace byla příprava dokumentace a vlastní výroba dřevěné krabičky. V přípravné fázi byla dílna dovybavena potřebnými nástroji a nářadím. Žáci postupovali podle předem připraveného pracovního listu s nákresem výrobku a popisem postupu práce. Hotové výrobky jsou využity k ukládání drobného materiálu v učebně výtvarné výchovy.
Název projektu: Čtenářské dílny na ZŠ a MŠ Dolní Bukovsko
Číslo projektu: CZ.1.07/1.1.00/56.2448
Popis: 4 x 2 tématické plány čtenářských dílen ( tj. 80 Čtenářských dílen, ze kterých bylo 48
ověřeno ve výuce )
Projekt byl realizován ve 2. až 9. ročníku naší základní školy. Bylo nakoupeno 404 svazků dětské
a naučné literatury a tím se nám podařilo významným způsobem rozšířit fond žákovské knihovny
a nabídnout tak žákům možnost společného prožitku nad čtenou knihou během vyučování. Významně prohloubeny byly nejen čtenářské dovednosti žáků, ale také byla významně posílena spolupráce a vzájemná komunikace mezi nimi.
Čtenářské dílny probíhaly v rámci hodin Českého jazyka a literatury. Čtenářská dovednost žáků byla rozvíjena různými metodami a formami práce. Osvědčily se zejména následující metody: skupinová práce žáků, dramatické ztvárnění přečteného textu, diskuze, samostatná práce s předem připravenými pracovními listy, rozvíjení slovní zásoby pomocí vyjadřování vlastních názorů, brainstorming a také výtvarné zpracování čteného textu.
ZŠ a MŠ Dolní Bukovsko
náměstí Jiráskovo 31
373 65 Dolní Bukovsko
Telefon: +420 385 726 122
E-mail: zsdbuk@seznam.cz